Merbilfacebook1

FÖRSÄLJNINGSVILLKOR

För privatkonsumenter gäller konsumentköplagen samt distansavtalslagen.

 LEVERANSTIDER
 Leveranser inom Sverige
 Leveranstiderna ligger på 1-3 vardagar, beroende på lagerstatus.
 Längre leveranstider än angivet kan förekomma under perioder då vi har hög belastning p g a hög orderingång, lagerslut, förseningar från tillverkaren mm.

OBS: Vi levererar ej Postpaket/Företagspaket/Budsändningar till boxadresser.  
 
 FÖRETAGSINFORMATION

Företagets returadress:

Schenker AB / Merbil.nu
Björnvägen 4
35245 Växjö

OBS!!  Returpaket kan bara skickas med Schenker Parcel
Se längst ner under frågor och svar för mer info om tillvägagångsätt för returer.



Företagets adress:
Merbil.nu Skandinavien AB
Postadress:
Banvägen 9
241 91  Eslöv
 
 
Kontouppgifter:
 Bankgiro:
745-7930

 Org.nr: 556847-7649
 Momsreg.nr: SE556847764901
 
Kontakt:
 E-post:
info@merbil.nu

--------------------------------------------------------------------------------
1.2 ALLMÄNNA VILLKOR FÖR PRIVATKONSUMENTER 

 För privatkonsumenter gäller konsumentköplagen samt distansavtalslagen. Du kan läsa mer om dina rättigheter som konsument hos Konsumentverket.

FÖRETAGET  levererar till privatpersoner, företag, skolor, organisationer, föreningar och församlingar på den svenska marknaden.

Åldersgräns för beställningar
Kunder under 18 år måste ha förmyndares tillstånd för att göra beställningar hos oss.

PRISER
Priserna på våra varor anges i svenska kronor. Som standard visas priserna inklusive moms. Du kan dock välja mellan att se priserna och det sammanlagda varuvärdet inklusive eller exklusive moms. Eventuell faktureringsavgift visas alltid inklusive moms. Momsen visas även i kronor innan du bekräftar ordern. Momsen är 25%.
Fraktkostnad tillkommer alla beställningar. När du lägger något i varukorgen kan du se vad den beräknade fraktkostnaden bli i rutan under varukorgen. Fraktkostnaden läggs sedan till i totalkostnaden innan du bekräftar din beställning.

KUND-/PERSONUPPGIFTER
För att handla hos oss måste du ange uppgifter i samtliga fält som är obligatoriska vid kundregistreringen. Om vi inte har din e-mailadress kan vi inte skicka någon orderbekräftelse och vi kan inte meddela dig om kända leveransförseningar eller om någon del av din beställning ej kan levereras.

De personuppgifter du lämnar till oss används för orderhantering, fakturering, information, marknadsföring och annat som syftar till att vår tjänst ska fungera så bra som möjligt. Uppgifterna förs inte vidare till någon tredje part.

GDPR, EU:s dataskyddsförordning,  ställer högre krav på oss hur vi som företag behandlar dina personuppgifter. De personuppgifter Merbil.nu Skandinavien AB samlar in eller du lämnar i samband med köp samt annan kontakt behandlas med största respekt och är enligt de lagar och förordningar som gäller vid tidpunkten.
Lagring av personuppgifter sker i vår databas, dessa uppgifter används för att Merbil.nu  Skandinavien AB ska kunna fullfölja sina åtagande gentemot dig. Det handlar tex om att kunna leverera dina varor, leveransavier men också att svara på dina förfrågningar bland annat i mailen samt informera dig om nyheter, erbjudande och uppdateringar. Personuppgifter lämnas endast vidare till tredje part som utför tjänster åt Merbil.nu Skandinavien AB:s räkning såsom digital kommunikation, att fullfölja en betalning, leverans av vara eller som är nödvändigt enligt lag. De får dock aldrig sprida eller föra uppgifterna vidare till annan part.
För att läsa mer om lagen och vad den innebär: https://www.datainspektionen.se/dataskyddsreformen/





INGET LÄGSTA ORDERVÄRDE
Vi tillämpar inget lägsta ordervärde. Du kan beställa för ett värde från 1 kr.

LEVERANS

Leveranssätt

Din beställning skickas som A-brev, Schenker paket, Schenker Hem Dag med Avis. Om varorna skickas som paket får försändelsen ett kollinummer som används för att visa var paketet befinner sig i posthanteringen. Du kan spåra paket på Schenkers hemsida. Ett vanligt brev får tyvärr inte något kollinummer och kan inte spåras.

Leveranstid
 De produkter vi har i lager skickas från oss samma dag eller dagen efter att ordern kommit in och/eller blivit betald. Normal lev tid, 1-2 dagar.

De produkter vi EJ har i lager skickas så fort vi får hem dem. Leveranstiden för dessa varor blir då ca 1-2 arbetsdagar längre än normalt (inom Sverige).

Till vissa delar av Norrland och till Gotland levererar Posten/Schenker med en dags fördröjning, denna är inte inräknad i den beräknade leveranstid vi anger på hemsidan.
Längre leveranstider än angivet kan förekomma under perioder då vi har hög belastning p g a hög orderingång.

AVGIFT FÖR OUTLÖSTA PAKET
Vid outlösta paket debiterar vi en avgift om 395 kr (inkl moms) för att täcka de avgifter som uppkommer i samband med att paketet går i retur till oss.

TRANSPORTSKADADE VAROR
Om en vara skadas under transporten, skall skadan anmälas omgående till speditören (Posten, Schenker, eller liknande).
Du kontaktar även oss för reklamation då vi ansvarar för att leveranserna kommer fram till dig välbehållna.

ÄGANDERÄTTFÖRBEHÅLL
Alla varor du beställt är Merbil:s egendom tills att full betalning kommit oss tillhanda.

REKLAMATIONSVILLKOR OCH ÅNGERRÄTT
För att reklamera en felaktig eller defekt vara ber vi dig kontakta oss omgående. Vi skickar dig en ny vara utan någon extra fraktkostnad, förutsatt att varan finns tillgänglig. Kan vi inte ersätta dig med en ny vara gör vi en återbetalning till dig när vi fått den defekta varan i retur. För retur av defekta varor skickar vi en fraktsedel med betalt porto.
Vid reklamation skall kund kontakta Merbil och för att förenkla hanteringen av reklamationen uppge ordernummer samt orsak till reklamationen.

Om ni ångrar ert köp inom 14 dagar kan ni skicka tillbaka varan och vi betalar tillbaka pengarna under förutsättning att förpackningen är obruten. Meddela alltid Merbil via mail med ordernr / fakturanr vid utnyttjande av ångerrätten. Vi ersätter inte fraktkostnader, enbart varan.
OBS! Vid retur av varor ska dessa skickas till vårt lager i Växjö, se adress nedan.

Schenker AB / Merbil
Björnvägen 4
35245 Växjö


OBS!!  Returpaket kan bara skickas med Schenker Parcel
Se längst ner under frågor och svar för mer info om tillvägagångsätt för returer.


GARANTI
Samtliga garantier på produkter lämnas av våra leverantörer och tillverkare. Olika varor har olika lång garantitid, vårt mål är att detta ska framgå ur produktbeskrivningen om annorlunda garantitider tillämpas (t ex 2 år, 5 år, 10 år etc). Vi hjälper givetvis till med kontakt och garantiåtgärder, så tveka inte att kontakta oss. Privatkonsumenter har enligt konsumentköplagen rätt att  reklamera en produkt inom 6 månader från inköpsdatum.

FORCE MAJEUR
Händelse utanför Merbil kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att Merbil befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

ÖVRIGT
Merbil förbehåller sig rätten till ändring av all information utan föregående avisering. Vid eventuell slutförsäljning eller om ett försäljningsobjekt utgått, har Merbil rätt att häva köpet och återbetala eventuella i förskott inbetalda belopp.

COOKIES
Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats med cookies få information om det.

Merbil använder cookies.

En så kallad session-cookie sparas på din dator för att se till att varor du vill köpa hamnar i din egen kundvagn, samt att se till att du kan logga in på korrekt konto. Cookien innehåller ingen personinformation och det går inte att använda informationen på något sätt. Cookiens enda funktion är att tekniskt se till att man är korrekt inloggad på sitt eget konto. För att det ska gå att logga in och handla på Merbil krävs alltså att du har cookies aktiverat i din webbläsare.



BETALNING & FRAKT FÖR PRIVATKONSUMENTER
För privatkonsumenter gäller konsumentköplagen samt distansavtalslagen.

BETALNINGSALTERNATIVEN

Klarna Checkout

Betala med ett par klick, smidigt och 100% säkert.
Du är säker med Klarna
Givetvis ska du alltid få det du har beställt. Eller få dina pengar tillbaka. Vi är väldigt professionella och måna om relationen med kunderna, så det är sällan ett problem. Om något ändå händer så hjälper vi dig att lösa det. Vi skyddar även dig mot missbruk av dina personuppgifter.

Vi behov, ring Klarnas kundservice på 08-120 120 10


Betalning med Payson (endast utanför Sverige)
Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.

Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik.

Payson startade 2004 i Sverige och över en miljon personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet.

Förskottsbetalning till vårt bankgiro
Används endast vid överenskommelse.
Vid förskottsbetalning till bankgiro anger du alltid faktura nr. Efter att du satt betalt in till vårt bankgiro tar det ca 2-3 vardagar för oss att bekräfta inbetalningen. Vårt bankgironummer är 745-7930.